پرچم ايران باستان
|
تئودوسيوس دوم امپراتور روم ۱۲ مه سال ۴۲۰ ميلادي(1584 سال پيش ) در آخرين ديدار خود با افسران واحدهاي ارتش اين كشور كه عازم جنگ با ايران بودند به آنان توصيه كرد كه پس از رو به رو شدن دو ارتش و آغاز زد و خورد، بهترين هنگ رومي را مأمور تصرف پرچم ايران كنند و تأكيد كرد كه با تصرف پرچم، سربازان ايران روحيه خود را از دست خواهند داد كه عاملي است مهم به سود ما. مورخ ارتش روم كه در اين جلسه حضور داشت و نيز ناظر صحنه هاي اين جنگ ايران و روم بود كه دو سال طول كشيد نوشته است كه در جريان جنگ، نيروهاي رومي بارها كوشيدند تا پرچم ايران را به دست آورند، ولي موفق نشدند. اين مورخ سپس به توصيف اين پرچم پرداخته و نوشته است: پرچم ايران( درفش كاويان ) هفت متر در پنج متر است (اندازه ها بعدا به نظام متريك محاسبه شده است) علامت برجسته پرچم با نخ هاي سيم و زر و گوهرهاي گرانبها (ياقوت و...) دوخته شده و اشعه آفتاب را تا مسافتي دور منعكس مي كند. اين پرچم در جريان جنگ روي يك تپه يا زمين مرتفع قرار داده مي شود و سه رديف سرباز نيزه دار بلند قامت دايره وار از آن محافظت مي كنند. دوستان مطلب بالا فقط از اینترنت هست و نشانه تایید یا تکذیب چیزی نیست |
اینم یه عکس از پرچم البته به گفته اینترنت:

دانشجويان پزشکي ورودي 1367دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز اکنون زنان ومردانی سترگ وپولادین اندکه در جای جای ایران عزیز عهده دار وظایف بهداشتی درمانی واموزشی میباشند.